Pardiralli

Tere
hea konkursihuviline,

Eesti Vähihaigete Laste Vanemate Liit, SA Hille Tänavsuu Vähiravifond “Kingitud Elu” ja Heategevusfond Minu Unistuste Päev korraldab lasteaedadele ja koolidele fantaasiapardi disainimise loovkonkursi.
Pardiralli on juba viiendat korda toimuv heategevusüritus, kus Kadrioru pargi kanalis võistlevad tuhanded vannipardid. Vannipartide võistuujumise eesmägiks on teadvustada vähihaigete laste ja nende perede olukorda. Ürituse kohta saate täpsemat infot meie kodulehelt https://www.pardiralli.ee/.
Osaleda võivad kõik koolid ja lasteaiad. Konkursitöö tuleb esitada fotona, kuid pardi valmistamise meetod on Sinu valida.
Osavõtjate kategooriad on lasteaed; 1.-3. klass; 4.-6. klass; 7.-9. klass; 10.-12. klass. Tööd lisatakse Pardiralli Facebooki lehele.
Fotosid fantaasiapartidest oodatakse hiljemalt 25. maiks aadressile maris@pardiralli.ee.
Auhinnatud tööd kuulutatakse välja 1. juunil.
Täpsustavate küsimuste korral võite ühendust võtta Pardiralli loovkonkursi projektijuhiga:
Maris Süld, maris@pardiralli.ee, tel 53439637
Aitäh ja edukat meisterdamist soovides,

Pardiralli meeskond

Kunstikonkurss “Metsa väärtus”

Kodanikuühendus “Eesti metsa abiks” kutsub osalema kunstikonkursil “Metsa väärtus”.  Oodatakse III kooliastme ja gümnaasiumiõpilaste kunstiteoseid. Tähtaeg 15. aprill.
Eesti on metsariik – mets on Eesti rikkus nii looduslikult, kultuuriliselt kui majanduslikult. Kuid arusaam, mis on mets ja mis seisus on Eesti metsad, on erinev, sõltuvalt inimeste tegevusvaldkonnast ja väärtushinnangutest. Aastapäevad on kirglik arutelu metsa teemal avalikkuse suurenenud huviorbiidis. Kutsume noori mõtlema Eesti metsade seisukorra ja tuleviku üle ning oma ideid kunstivahenditega väljendama.
  • Mis on metsa väärtus: puit või puud?
  • Mis juhtub, kui metsi liiga intensiivselt majandatakse?
  • Kuidas mõjuks aga puidu raiumise lõpetamine erinevatele liikidele, sh inimesele?
  • Kuidas võiks metsi majandada ja kuidas neid kaitsta?
  • Milline võiks olla tasakaal ja kas on võimalik koostöö erinevate huvidega osapoolte vahel?

Parimatele auhinnad ning võimalus näha oma tööd mööda Eestit reisival näitusel.

Osalemistingimused ja täpsem info veebis: http://eestimetsaabiks.emaliikumine.ee/index.php/9-02-2018-ema-kunstikonkurss-metsa-vaartus/

„Minu kodukoha 100 kunstiteost Eestile“

Kunstihariduse Ühingu korraldatud kunstikonkurss-näitusele „Minu kodukoha 100 kunstiteost Eestile“ laekus 110 tööd üle Eesti.
Žürii (Anneli Aguraiuja, Kullo Lastegalerii; Heli Mänd ja Jüri Mäemat, Kunstihariduse Ühing) valis välja 20 paremat tööd. Valitud kunstitööd olid kõige enam teemakohased, huvitava tehnika ja isikupärased.
Ootame auhinnatud õpilasi, nende juhendajaid ning kõiki osalejaid Kullo Galeriisse esmaspäeval 12.veebruaril kell 17.00 näituse avamisele!

1.Maarja Kask, Kullamaa Keskkool, juh.Heldi Leidsalu
2.Axel Vara, Emmaste Põhikool, juh.Eila Tõnisson
3.Kaari Maria Tirmaste, Tartu Jaan Poska Gümnaasium
4.Aljona Lind, Pärnu Täiskasvanute Gümnaasium, juh.Katrin Kobolt
5.Jaanus Papp, Kennar Kahju, Elisbeth Süld, Leisi Keskkool, juh.Katrin Vaher
6.Elisabet Kallas, Suuremõisa Lasteaed-Põhikool, juh.Jaana Omann
7.Kristina Mõisa, Jõhvi Põhikool, juh.Tairi Karafin
8.Annabel Lindmets, Pelgulinna Gümnaasium, juh. Annika Tonts
9.Liisa Leit, Pärnu Ülejõe Põhikool, juh.Maret Hansalu
10.Brigitta Uibo, A.Kitzbergi n.Gümnaasium, juh.Leina Sipelgas
11.Saara Väli, Johanna Nõukas, Orissaare Gümnaasium, juh.Katrin Vaher
12. Aliise Arendi, Tartu Mart Reiniku Kool, juh.Helle Saue
13.Andrei Fugelo, Kehra Gümnaasium, juh.Anne Tanne
14.Suvi-Mari Parts, Nõo Reaalgümnaasium, juh.Eva Orav
15.Susanna Boiko, Tallinna Arte Gümnaasium, juh.Annikki Puur
16.Milana Naumenkova, Kool 21.Sajandil, juh.Merle Talvik
17.Artur Stassenko, Jõhvi Vene Põhikool, juh.Margit Pinna-Valge
18. Emili Altroff, Võsu Kool, juh. Jana Ever
19.Karoliina Põld, Viljandi Gümnaasium, juh.Ene Runing
20.Angela Ikonen, Tartu Hansa Kool, juh.Elle Kaljuste

Üritus on kingitus EV100
https://www.ev100.ee/et/naitus-minu-kodukoha-100-kunstiteost-eestile
Konkurss-näitust toetab KÜSK.

Kunstiõpetajate päev EKAs

Eesti Kunstiakadeemia korraldab laupäeval, 25. novembril Kunstiõpetajate päeva EKA-s. Üritus toimub kell 10-17, aadressil Suur-Kloostri 11, Tallinn (ruum S-104).
Tutvustame Eesti Kunstiakadeemiat, siinseid õppimisvõimalusi ja sisseastumistingimusi. Ettekandega esineb tunnustatud kunstnik ja EKA vilistlane Kaido Ole. Arutleme kunstihariduse perspektiivi üle ja räägime, miks tasub tulla ülikooli kunsti-disaini-arhitektuuri õppima. Eriala juhtivate õppejõudude juhendamisel toimuvad praktilised õpitoad, kus tutvustatakse erialade sisseastumiseksameid ja ootusi EKA erialadele õppima asujale. Programm:
9.45 Kogunemine, tervituskohv ja näks
10.00 Päeva sissejuhatus. EKA ja TLÜ kunstiõpetaja magistriõppe lühitutvustus (H. Arov)
10.15 Kunstnik Kaido Ole ettekanne
11.10 Eriala sisseastumiseksamite õpitoad. Valida saab kolm õpituba, kestusega a 40 min.
– Arhitektuur (läbiviija: professor, arhitektuuriteaduskonna dekaan A. Ojari)
– Sisearhitektuur (läbiviijad: dotsent E. Dufala-Pärn ja sisearhitektuuri eelakadeemia juht A. Nurmist)
– Kunstiteadus (läbiviija: õppejõud-nooremteadurid I. Ruudi ja K. Nugis Vicente)
– Tootedisain (läbiviija: dotsent Merike Rehepapp)
– Graafiline disain (läbiviijad: dotsent, osakonna juhataja I. Sirkel ja õppejõud O. Kagovere)
– Kunst: fotograafia (läbiviija: dotsent Reimo Võsa-Tangsoo)
– Kunst: maal (läbiviija: selgub)
13.30 Lõuna (30 min) ja näitus
Soovi korral saab väikese tasu eest osaleda ka:
14.00-17.00 Avatud akadeemia: Saksamaal autodisainerina tegutseva Björn Koopi teibitehnikas joonistamise töötuba. Kestus: 4 ah. Osalustasu 20 eurot. Võimalus osaleda 15 inimesel.
Kunstiõpetajate päev on osalejatele tasuta, va pärastlõunane Björn Koopi töötuba. Kõik osalejad saavad ka EKA täienduskoolituse tõendi.
Palume registreeruda lingil https://goo.gl/forms/ALR7eaxuGg2SuafN2

Üleriigilise kunstiolümpiaadi lõppvooru korraldus 5. mail 2018 Tallinnas

Üleriigilise kunstiolümpiaadi lõppvooru korraldus 5. mail 2018  Tallinnas

Kunstiolümpiaadi lõppvooru läbiviimiseks moodustatakse MTÜ Kunstihariduse Ühingu ning Haridus- ja Teadusministeeriumi juhtimisel korraldav komisjon, kes koostab ja kinnitab olümpiaadi läbiviimise korra põhikoolile ja gümnaasiumile (teooriaküsimused, praktilised ülesanded, hindamiskriteeriumid, autasustamise põhimõtted jne).

1. Osalemine

Kunstiolümpiaadi lõppvoor  toimub üldhariduskoolide õpilastele  kahes vanuseastmes: põhikooli III kooliaste ja gümnaasium. Lõppvooru kutsutakse õigeaegselt, 7.veebruariks 2018 esitatud piirkonnavoorude protokollide alusel 1-3 piirkonna parimat õpilast mõlemast vanuseastmest. erinevatest koolidest. Lõppvooru kutsutute nimekirjad avalikustatakse hiljemalt 20. veebruaril 2018 Teaduskooli veebilehel www.teaduskool.ut.ee/olympiaadid ja Kunstihariduse Ühingu kodulehel www.kunstiharidus.ee.

2. Korraldus 

Kunstiolümpiaadi lõppvoor toimub 5. mail 2018  Tallinnas: Pelgulinna Gümnaasiumis, Mulla 7.

Päevakava:

09.30–10.00   osavõtjate registreerimine ja omaloominguliste tööde esitamine

10.00–10.10   olümpiaadi avamine

10.10–11.10   esimene osa: teooriavoor

11.15–12.00   lõuna

12.00–14.00   teine osa: praktiline loovtöö

14.15–17.00   kunstimuuseumi külastamine õpilastele ja juhendajatele

17.00–17.30   kokkuvõtted ja autasustamine

Omaloomingulised kodutööd teemal „Mina olengi Eesti“, mis võistlesid piironnavoorus 27.jaanuaril ja  lõppvooru praktilised loovtööd eksponeeritakse näitusel kohapeal.  Kunsti-olümpiaadi tulemused avalikustatakse 15. mail 2018 Teaduskooli kodulehel www.teaduskool.ut.ee/olympiaadid ja Kunstihariduse Ühingu kodulehel www.kunstiharidus.ee.

Esimene osa – Teooriaküsimused (vastamiseks 1 tund)

Teooriaküsimused sisaldavad kunstimõisteid, seoseid kunstiajaloost, küsimusi Eesti kunstikultuurist lähtuvalt riikliku õppekava kunsti ainekavast ja meedias kajastatud kunstisündmustest. Õpilaselt eeldatakse vastuseid kunstimõistetele, kunstnike loomingu tundmist, õigete seoste loomist, funktsionaalse lugemise oskust, kujutamisoskust jne. Teooriaküsimustele vastates ei tohi õpilane kasutada kõrvalist abi või abimaterjali sh elektroonilisi seadmeid.

Teine osa – Praktiline  loovtöö   (teostamiseks 2  tundi)

Kohapealne loovtöö teostatakse lähtuvalt antud teemast, vastavalt tehnilistele nõuetele ja selleks vajalikke kunstivahendeid kasutades. Kõigile osalejatele antakse kohapeal töövahendid. Õpilaselt eeldatakse kunstitehnikate tundmist ja erinevate kunstivahendite kasutamisoskust, joonistamis-, maalimis-, kujundamisoskust kompositsiooni- või disainiülesande lahendamiseks. Hinnatakse: loomingulist ja isikupärast teemalahendust, kompositsiooni  ja kunstitöö teostamise korrektsust.

Kolmas osa – Omaloominguline kunstitöö (sama, mis esitatud piirkonnavoorus)

 

Põhikooli III kooliaste –

Teema: MINA OLENGI EESTI

Maal (akvarell, guašš, akrüül) või  värviline joonistus. Mõõt: A3 või A2

 

 

 

 

Gümnaasium

Teema: MINA OLENGI EESTI

Maal (akvarell, guašš, akrüül, õli, pastell) või  värviline joonistus.
Mõõt: A3 või A2

 

 

 

 

 

 

Vormistus

Etikett liimida kunstitöö pöördele. Vormistatud arvutil kirjaga Arial – suurus 16 bold/paks, etiketi suurus on 5×10 cm.  Töö pealkiri, tehnika, autori nimi ja vanus, kooli nimi ja klass ning valmimisaasta – kõik eraldi ridadele.

3. Hindamine. Õpilaste töid hindab kunstiolümpiaadi lõppvoorus kunstiõpetajatest ja erialaspetsialistidest žürii (4-5 liiget). Lõpptulemuse saamiseks summeeritakse õpilase esimese osa (teooriaküsimused), teise osa (praktiline ülesanne) ja kolmanda osa (omaloominguline kunstitöö) eest saadud punktid. Teooriaküsimuste vastused ja õpilaste kogutud punktisummad avalikustatakse Kunstihariduse Ühingu kodulehel ühe nädala jooksul pärast kunstiolümpiaadi lõppvooru toimumist.

 4. Parimate tunnustamine. Diplomi ja tunnustusega märgitakse ära mõlema vanuserühma kolm parimat õpilast.  Eripreemiaga tunnustatakse mõlema vanuserühma silmapaistvat omaloomingulise kunstitöö autorit. Tunnustatakse parimate õpilaste juhendajaid – kunstiõpetajaid.

5. Kunstiolümpiaadi kokkuvõte. Žürii otsused ja olümpiaadi tulemuste protokollid arhiveeritakse TÜ Teaduskoolis ja avaldatakse TÜ Teaduskooli poolt hoitaval Eesti olümpiaadide veebilehel www.teaduskool.ut.ee/olympiaadid. Žürii otsused on kollegiaalsed ja konsensuslikud. Olümpiaadi juhendi vastuvõtmisel ja apellatsioonide korral peavad otsuse tegemisest osa võtma vähemalt 3 žürii liiget (kui žürii on 4liikmeline). Lõplik otsus võetakse vastu enamushäältega. Žürii otsused kinnitatakse žürii esimehe ja vähemalt kahe liikme allkirjaga. Olümpiaadi kokkuvõte ja pildid parimatest töödest avaldatakse Kunstihariduse Ühingu kodulehel www.kunstiharidus.ee.